Propulsion

Född 2011
- e. Muscle Hill (US) u. Danae (US) ue. Andover Hall (US)

  • Information

  • Intresseanmälan

$250 000 på Lexington-auktionen

Propulsion 08,1a* – 61 30-11-7 – 30 993 693 kr

Mankhöjd: 162 cm


Propulsion var, med sin fantastiska exteriör, ett av toppnumren på auktionen i Lexington 2012 och såldes för $250 000. Hästen hamnade i träning hos Tony Alagna och trots att han aldrig riktigt hittade nyckeln till Propulsion så travade hingsten 10,0a eller bättre inte mindre än fem gånger som två- och treåring och visade sin höga potential.

Mer information on Breedsbible.com

Hypothetical Pedigree

Submit a Dam's name below to create a
hypothetical pedigree with this Stallion.
View Hypo

Stamtavla

Far
Mor
Muscle Hill (US) Muscles Yankee (US) Valley Victory (US)
Maiden Yankee (US)
Yankee Blondie (US) American Winner (US)
Yankee Bambi (US)
Danae (US) Andover Hall (US) Garland Lobell (US)
Amour Angus (CA)
Deanella Hanover (US) Valley Victory (US)
Della Hanover (US)
Avgifter 2021

10 000 Euro

Modern Danae vann Hambletonian Oaks

Propulsions far Muscle Hill är både som tävlingshäst och avelshingst en av de största någonsin i sulkysporten. Han vann Hambletonian år 2009 i utklassningsstil. Två år tidigare segrade Propulsions mor Danae i Hambletonian Oaks. Att både mor och far har vunnit det största unghästloppet som går att vinna vittnar om vilket blod som rinner i Propulsion. Danae har i avelsboxen, förutom Propulsion, lämnat treåriga kulltoppen Dream Together (e. Muscle Hill), $459 859 och d'Orsay (e. Yankee Glide), $445 732.

Enastående karriär krönt av Elitloppsvinst

Propulsion har haft en fantastisk karriär som inneburit massor av storloppsegrar bland annat Grupp 1-loppen Finlandia Ajo, Norrbottens Stora Pris (2016, 2017, 2018 och 2019), Hugo Åbergs Memorial (2016,2017 och 2018), Årjängs Stora Sprinterlopp, Åby Stora Pris (2018 0ch 2019), UET Masters final och Elitloppet. Han har travat rekorden 08,1ak, 10,3 am och 11,3l. En riktig mästare!

Vi har många fantastiska hästar i stallet. Ingen kan matcha Propulsion.

Daniel Redén